راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – صدا و نحوه شروع ضبط

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته


راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – صدا و نحوه شروع ضبط

در ادامه این سری از مقالات دو عامل تاثیرگذار دیگر در انتخاب دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این که یک دوربین توانایی ضبط صدا را داشته باشد یا نه و اینکه چگونه صدا را ضبط کند عواملی تاثیرگذار بر ساختار و قیمت دوربین هستند. عامل دیگر نحوه شروع تصویر برداری است. اینکه دوربین چه زمانی شروع به تصویر برداری کند و تا چه زمانی ضبط ادامه داشته باشد باید مشخص شود.

صدا

در انتخاب نوع ضبط و پخش صدا برای دوربین مداربسته سه عامل تاثیرگذار هستند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • اولین عامل نحوه ضبط و پخش صدا است. بعضی از دوربین ها تنها امکان ضبط صدا را دارند. برخی دیگر تنها می‌توانند صدا را پخش کنند. برخی دیگر در یک لحظه تنها امکان ضبط یا پخش را دارند و برخی دیگر هر دو توانایی را به طور همزمان دارا می‌باشند.
  • نکته دیگری که بایدبه آن توجه داشت این است که اصلا به ضبط صدا نیاز دارید یا خیر؟ در حدود ۹۵ درصد از موارد، نیازی به ضبط صدا وجود ندارد و بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل گران تر بودن دوربین های با قابلیت ضبط صدا، از قید ضبط صدا می‌گذرند.
  • و نکته آخری که باید به آن توجه داشت، این است که اساسا ضبط صدا قانونی است یا خیر؟ در بسیاری از مناطق و کشورها ضبط ساده غیرقانونی و یا نیازمند مجوز است. حتی در کشوری مثل آمریکا، در دوازده ایالت این عمل بدون مجوز غیرقانونی است.

‎‌

حالت ضبط تصویر

‌‌

نحوه برخورد دوربین های مداربسته با ضبط تصویر به دو صورت است. برخی از آنها تمام مدت مشغول ضبط تصویر هستند و برخی دیگر به محض وجود حرکت در محیط شروع به ضبط تصویر می‌کنند.

پیش از انتخاب دوربین مداربسته باید روش ضبط مدنظر را در نظر گرفت. بیشتر کاربران به منظور استفاده در محیط های معمولی که نیازمند رعایت مسایل امنیتی ویژه نیستند، حالت دوم یعنی ضبط با تشخیص حرکت را ترجیح می‌دهند. دوربین هایی که همیشه تصویر را ضبط می‌کنند بیشتر در محیطهای امنیتی و ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته این ویژگی ها در اولویت دوم قرار دارند و معمولا تاثیر زیادی روی انتخاب دوربین مداربسته ندارند. البته باید مضرف حافظه و سازگاری با VMS ها را در برخی موارد در نظر گرفت. برخی از VMS ها توانایی ضبط تصاویر با تشخیص حرکت را ندارند.

در زمان ضبط بر اساس تشخیص حرکت، انتخاب و میزان استفاده از حافظه باید در سطح هر دوربین مداربسته با دقت انجام شود. تشخیص یا پیش بینی این موارد علاوه بر  شلوغی و تحرک صحنه به میزان تغییرات نور محیط، لرزش تصاویر، سایه ها و … هم وابسته است.

شاید انتخاب بین این دو مورد برای کاربران سخت باشد و به فکر راه حلی بین این دو مورد باشند. برای این کاربران گزینه ای به نام ضبط سریع وجود دارد. دوربین هایی که در این دسته قرار دارند، در مواقعی که تحرک خاصی وجود ندارد تصاویر را با کیفیت پایین ضبط می‌کنند و در صورت تشخیص حرکت، کیفیت ضبط را بالا می‌برند. این وضعیت راهکاری مناسب به نظر میرسد ولی باید دقت داشت که VMS از این ویژگی پشتیبانی کند.

منتظر ادامه این مطلب باشید…

جهت اطلاع از انتشار ادامه مطلب و دسترسی به آخرین مقالات و مطالب پیرامون این موضوع، کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

آموزشدوربین مداربستهمقالات آموزشی

انتخاب دوربین مداربسته در قزوینخرید دوربین مداربسته در قزویندوربین مداربستهدوربین مداربسته قزوینمداربسته در قزوینمداربسته قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم