راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – تعداد فریم بر ثانیه

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته


راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – تعداد فریم بر ثانیه

‌‌

در ادامه سری مقالات راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته به بررسی عامل تاثیرگذار دیگری در انتخاب دوربین مداربسته می‌پردازیم. تعداد فریم بر ثانیه مشخص می‌کند که دوربین مداربسته در هر ثانیه چند بار تصویر محیط را ثبت می‌کند.

فریم بر ثانیه(FPS)

همانطور که گفته شد، تعداد تصاویری که یک دوریبن مداربسته در ثانیه ثبت می‌کند را با واحد فریم بر ثانیه اندازه گیری و مشخص می‌کنند. این عامل یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر انتخاب دوربین مداربسته است.

اگر بخواهیم دوربین ها را بر حسب تعداد فریم هایی که ضبط می کنند، به طور کیفی دسته بندی کنیم، می توان آن ها را در دو دسته در نظر گرفت. دوربین هایی که صرفا کار را راه می اندازند و دوربین هایی که حرفه ای و تخصصی تصویر برداری می کنند.

دسته اول برای محیط هایی مناسب است ضرورتی به ضبط تصاویر با تعداد فریم بالا احساس نمی‌شود. یعنی تعداد پایین فریم هم، تمامی موارد را پوشش می‌دهد و حرکت خیلی سریعی قرار نیست توسط دوربین ثبت و ضبط شود. در مواردی که نیاز به نگهداری طولانی مدت تصاویر است، استفاده از این دوربین ها به دلیل حجم کمتر تصاویر مناسب تر است. از جمله این موارد میتوان به دوربین هایی که در مکان های امنیتی نصب می‌شوند اشاره کرد. تصاویر این دوربین ها باید در زمان نسبت بلندمدتی نگهداری شود

اما دسته دوم در مواردی به کار می‌آیند که دوربین باید حرکات را با جزئیات ثبت کند و هیچ حرکتی نباید از دید دوربین مخفی بماند. حجم تصاویر ضبط شده توسط این دوربینها با سرعت زیادی بالا می رود و باید برای مدیریت حافظه این دوربین ها برنامه ویژه ای در نظر گرفت.

 

فریم بر ثانیه

 

اگر بخواهیم به طور دقیقتر بررسی کنیم، عوامل زیر هم می توانند بر انتخاب میزان فریم دوربین مداربسته تاثیرگذار باشند:

  • قوانین خاص: در صورتی که قانون خاصی مبنی بر حداقل یا حداکثر تعداد فریم دوربین وجود داشته باشد، باید آن را رعایت کرد.
  • لزوم پوشش حرکات سریع: در مکان هایی نظیر طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و محلهای داد و ستد پول، محلهای عبور عمومی و گیتهای ورودی باید حداقل فریم تصویر ۱۵ فریم بر ثانیه باشد.
  • سلیقه مشتری: برخی از مشتریان ترجیح می دهند تصاویر ضبط شده غیر روان یا بریده بریده ضبط نشوند که باید نرخ فریم بر ثانیه بالاتری را انتخاب کنند.

در صورتی که عوامل یاد شده مهم نبود میزان فریم ضبط تصاویر بین عدد ۵ تا ۱۰ فریم درثانیه کافی خواهد بود.

باید به این نکته توجه داشت که وقتی کیفیت تصویر دوربین مداربسته بالا می رود، میزان فریم آن به طور معمول کاهش می یابد. دوربین هایی که تصاویر چندمگاپیکسلی ضبط می‌کنند به ندرت می‌توانند تصاویری با تعداد سی فریم بر ثانیه ضبط کنند.

منتظر ادامه این مطلب باشید…

جهت اطلاع از انتشار ادامه مطلب و دسترسی به آخرین مقالات و مطالب پیرامون این موضوع، کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

آموزشدوربین مداربستهمقالات آموزشی

خرید دوربین مداربسته در قزویندوربین مداربستهدوربین مداربسته قزوینمداربستهمداربسته در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم