هاست ابری

هاست ابری


آشنایی با هاست ابری

‌‌‌

هنگامی که شما یک وب‌سایت را باز می‌کنید، این اطلاعات از یک کامپیوتر متصل به اینترنت دریافت می‌شوند و برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند. کامپیوتری که میزبان یک وب‌سایت است را هاست می‌نامند. می‌توان اطلاعات و پردازشهای سایت را تنها روی یک هاست قرار داد یا اینکه این اطلاعات را بین چندین هاست پخش کرد. هاست ابری امکان استفاده از چندین کامپیوتر میزبان (سرور) را برای وب‌سایت فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد هاست های ابری بیشتر بدانیم.

یک هاست ابری امکان توسعه نامحدود وب‌سایت را فراهم می‌کند. به این معنی که می‌توان حجم اطلاعات و پردازش ها را با افزودن هاست های جدید اضافه کرد. همچنین استفاده از این سیستم افزایش امنیت را به همراه خواهد داشت. چرا که سایت متکی به یک سرور نیست و در صورت نفوذ به یک هاست باقی هاست ها در امان خواهند بود. همچنین در صورت تخریب یک هاست می‌توان وظایف آن را به یک هاست دیگر منتقل کرد.

وقتی از هاستینگ ابری استفاده می‌کنید، به چندین سرور مجزا دسترسی خواهید داشت، در نتیجه منابع بیشتری را در اختیار دارید. قدرت سرور شما در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید میزان استفاده از منابع سرور را کم یا زیاد کنید.

 

سوالی که ممکن است پیش آید، این است که چه کسانی باید از هاست ابری استفاده کنند؟

هاست ابری مناسب افرادی است که قصد دارند وب‌سایتی انعطاف پذیر داشته باشند. به عبارتی میزان منابع در اختیار وب‌سایت بر حسب نیازها تغییر کند.

‌‌

مزایا و معایب هاست ابری

‌‌

همانطور که گفته شده، هاست های ابری انتخاب ایده‌آلی برای داشتن یک وب‌سایت انعطاف پذیر، قابل توسعه و کارآمد است. با وجود این در ادامه خواهیم دید که برای هر وب‌سایتی هم نباید از این فناوری استفاده کرد و همیشه انتخاب خوبی نخواهد بود.

‌هاستینگ ابری امکان سفارشی کردن و تنظیم کردن سرور ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این وجود این وضعیت مشابه مدیریت کردن همزمان چند هاست یگانه است. یعنی نیاز به دانش فنی و هزینه زمانی بیشتری برای سفارشی کردن سرورهای خود خواهید داشت.

ویژگی فوق‌العاده هاستینگ ابری امکان گسترش یافتن آن است. شما هر لحظه امکان افزایش یا کاهش دادن استفاده از منابع را در اختیار خواهید داشت. اگر سروری به مشکل بربخورد بلافاصله می‌توان سرور دیگری را جایگزین کرد.

هاستینگ ابری امنیت بسیار بالایی دارد و از دیگر کاربران در همان شبکه سرور فیزیکی جدا خواهد بود. اما مشکلی که امکان دارد به وجود آید، متصل بودن تمام سایت شما به اینترنت است که زمینه حملات اینترنتی فراوان را به وجود می‌آورد و باید با روشهای مختلف با حملات مقابله کرد.

‌‌

‌‌

‌‌جهت دسترسی به آخرین مقالات و مطالب، کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

مقالات علمی

خرید دوربین مداربسته قزویندوربین مداربسته قزوینفناوری اطلاعاتهاست ابریهاستینگ ابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم