راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – حافظه داخلی

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته


راهنمای جامع انتخاب و خرید دوربین مداربسته – حافظه داخلی

‌‌‌

تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته، در حافظه نگهداری می‌شوند. انتخاب حافظه مناسب برای دوربین مداربسته نیز از نکاتی است که در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه داشت. حافظه های دوربین مداربسته به دو دسته تقسیم می‌شوند: حافظه های مجزا و حافظه های داخلی.

در گذشته استفاده از حافظه های مجزا و خارجی رایج‌تر بود اما امروزه استفاده از حافظه های داخلی در حال متداول شدن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی حافظه های داخلی دوربین مداربسته بپردازیم.

حافظه داخلی یا Onboard

همانطور که گفته شد حافظه های داخلی امروزه مورد استقبال قرار گرفته اند و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تصاویر دوربین مداربسته، درون خود دوربین نگهداری شود. از این روش می‌توان در مواقع قطع ارتباط دوربین با شبکه به منظور از دست نرفتن تصاویر نیز استفاده کرد.

باید به این نکته توجه کرد که دوربین‌های مداربسته زیادی از حافظه داخلی پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها حافظه داخلی را به عنوان یک گزینه ویژه و در محصولات پرچم‌‌دار خود استفاده می‌کنند.

حافظه های داخلی را می‌توان به شکل های مختلفی دسته بندی کرد. در ادامه دو مورد از این دسته‌بندی ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

SDHC و SDXC

حافظه‌های داخلی بر حسب کلاس ساختشان به دو دسته تقسیم می‌شوند. حافظه های SDHC ظرفیتی بین ۴ تا ۳۲ گیگابایت دارند؛ در حالیکه حافظه های SDXC اطلاعاتی بیشتر از ۳۲ گیگابایت را ذخیره می‌کنند. قبل از خرید دوربین مداربسته، باید میزان حافظه مورد نیاز را تعیین کرد و بر حسب آن اقدام به خرید حافظه نمود.‌

‌‌

شکل ظاهری

‌‍‌

حافظه ها را برحسب ابعاد و شکل ظاهری می‌توان به سه دسته معمولی، میکرو و مینی دسته‌بندی کرد. هنگام خرید حافظه برای دوربین مداربسته باید توجه داشت که دوربین مداربسته، حافظه مدنظر را پشتیبانی کند.

کارتهای-حافظه-SDXC-SDHC

سازگاری VMS

‌‌

در انتخاب حافظه علاوه بر این که دوربین مداربسته باید حافظه را پشتیبانی کند، پشتیبانی کردن VMS از کارت حافظه هم مهم است. قبل از خرید دستگاه VMS باید مطمئن شوید که دستگاه VMS از کارت حافظه مدنظر شما پشتیبانی می‌کند. بسیاری از دستگاه‌های VMS کارت‌های حافظه SD را پشتیبانی نمی‌کنند.

‌‌

نوع کارت حافظه SD

‌‌

کارت‌های حافظه SD انواع متفاوت و گوناگونی دارند. معمولا کیفیت حافظه های داخلی با قیمت آن‌ها رابطه مستقیمی دارند. حافظه های ارزان قیمت و از برندهای نامعتبر مشکلات فراوانی را هنگام کار به وجود می‌آورند. توصیه می‌شود هنگام خرید حافظه داخلی از محصولات حرفه ای و گران‌قیمت‌تر استفاده شود.

منتظر ادامه این مطلب باشید…

جهت اطلاع از انتشار ادامه مطلب و دسترسی به آخرین مقالات و مطالب پیرامون این موضوع، کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

آموزشدوربین مداربستهمقالات آموزشی

خرید دوربین مداربستهخرید دوربین مداربسته در قزویندوربین مداربستهدوربین مداربسته در قزویندوربین مداربسته قزوینمداربسته قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم